„Gdy logika trafia na etykę” – prezentujemy tekst Bartłomieja Nowaka dla ostatniego magazynu Think-tank na temat problemu wartości w polityce zagranicznej i interwencji zbrojnych. "Brak zdecydowania Zachodu w sprawie obrony własnych wartości może oznaczać, że za dekadę międzynarodowe normy wyznaczy kto inny – Chiny" – stwierdza autor.
WięcejTemat wartości budzi w organizacjach skrajne reakcje. Dojrzali liderzy mogą jednak zbudować świadome i angażujące pracowników podejście do zarządzania przez wartości, uznając je za ważny element funkcjonowania organizacji. W „działaniu na wartościach” i efektywnym zarządzaniu nimi mogą pomóc liderom trzy praktyczne rekomendacje, dotyczące samoświadomości, spójności i zrównoważonego przywództwa. Artykuł Pawła Rabieja i Jacka Santorskiego ukazał się na łamach magazyny THINKTANK.
WięcejPrzedsiębiorstwa społeczne wywracają znany nam ład ekonomiczny – dychotomię między tym, co społeczne, a tym, co biznesowe. Przełamują podział na działalność gospodarczą i publiczną, pokazując, że aktywność przynosząca korzyści wspólnocie może być finansowana ze środków wypracowanych prywatnie, a nie z budżetu samorządu lub państwa. Fotostory autorstwa Małgorzaty Bonikowskiej ukazały się na łamach magazynu THINKTANK.
WięcejTrzecia edycja Europejskiego Forum Nowych Idei dowiodła, że utrzymuje ono wysoki poziom intelektualnej diagnozy i rekomendacji. Konieczne jest jednak poszerzenie tej debaty o głos pokolenia, które odziedziczy Polskę i Europę. Nade wszystko Europa potrzebuje dziś bowiem zaangażowania młodych obywateli. Tekst Małgorzaty Bonikowskiej i Paweła Rabieja opublikowany na łamach magazynu THINKTANK.
WięcejWraz ze wstąpieniem do Unii Europejskiej polska polityka zagraniczna utraciła busolę, jaką było dążenie do integracji z najważniejszymi organizacjami Zachodu. Jakimi wartościami powinniśmy kierować się w relacjach ze światem? O obecnym i pożądanym kształcie polskiej polityki zagranicznej dyskutują Andrzej Olechowski i Janusz Reiter na łamach magazynu THINKTANK.
WięcejTeorie biznesowe są pomocne nie tylko w zarządzaniu firmą. Podobnie jak w organizacjach, także w życiu mamy różne motywacje, strategie i relacje. Jeśli naszym celem jest szczęście, to co powinniśmy zrobić, by je osiągnąć? O tym, skąd mamy wiedzieć, czy osiągnęliśmy sukces i spełnienie zawodowe, o szczęściu, którego źródłem są relacje z rodziną i bliskimi, THINKTANK rozmawia z Rafałem Bauerem, prezesem Próchnik SA i jednym z pomysłodawców Soho Factory.
Więcej