Festiwal KOREA 2015 przyciągnął tłumy warszawiaków. Warto lepiej poznać Koreę tym bardziej, że rzeczy tam produkowane towarzyszą nam na co dzień – powiedział wiceminister spraw zagranicznych RP prof. Artur Nowak-Far. Podczas festiwalu można było przymierzać tradycyjne koreańskie stroje, zobaczyć nowe modele aut marki Hyundai i KIA i telewizorów LG, skosztować specjałów koreańskiej kuchni, nabyć książki autorów oraz wyroby artystów tego kraju. Wydarzenie zostało zorganizowane przez ambasadę Korei Południowej w Polsce, a patronat objął Minister Spraw Zagranicznych RP. W festiwalu wzięła udział Prezes CSM dr Małgorzata Bonikowska.

Więcej

Utrzymanie wiodącej roli państw narodowych w polityce europejskiej, koncentracja na współpracy gospodarczej i utrwalenie odsunięcia się unijnych instytucji od obywateli, bądź "nowy wiatr" dla projektu europejskiego pod wpływem zewnętrznych wyzwań i zagrożeń oraz nowych politycznych sił w państwach UE - oto dwa najbardziej prawdopodobne scenariusze przyszłości Europy na płaszczyźnie politycznej. W sferze społeczno-ekonomicznej można spodziewać się dalszego ograniczania wpływu rządów na funkcjonowanie biznesu lub, na odwrót, budowania instrumentów kontroli państwa nad gospodarką w imię polityczno-społecznej stabilności. Do powyższych wniosków doszli uczestnicy debaty "Polska - Europa 2050: ćwiczenia z social fiction", poświęconej przyszłości Starego Kontynentu. Spotkanie prowadziła Prezes CSM dr Małgorzata Bonikowska.

Więcej

Polska i Tajlandia mało o sobie wiedzą i nie kojarzą się sobie wzajemnie z szansami gospodarczymi. Lepsza komunikacja, więcej informacji i intensywne kontakty międzyludzkie to klucz do sukcesu w budowaniu naszych relacji na przyszłość – powiedziała dr Małgorzata Bonikowska, Prezes CSM, na spotkaniu tajskiego i polskiego biznesu w Warszawie. W forum wzięli udział także m.in.: Pan Manasvi Srisodapol, nowy ambasador Królestwa Tajlandii w Polsce, Sathaworn Subsoontorn, dyrektor biura handlowego rządu Tajlandii w Polsce, przedstawiciele KIG i PARP oraz około trzydziestu tajskich przedsiębiorców reprezentujących osiem branż (m.in. samochodową i spożywczą).

Więcej

PARTNERZY