28

Mar

Kultura kształtuje nasze postawy, wartości i sposób komunikacji, ale również sposób w jaki prowadzimy biznes. Uczenie się o sobie nawzajem ułatwia kontakty biznesowe i pomaga uniknąć przykrych niespodzianek podczas negocjacji i spotkań służbowych - mówiła dr Beata Bochorodycz, adiunkt w Zakładzie Japonistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu podczas wykładu "Różnice międzykulturowe w biznesie na przykładzie Polski i Japonii", zorganizowanym przez Ambasadę Japonii w Polsce. Centrum Stosunków Międzynarodowych reprezentowała Adrianna Śniadowska, analityk CSM.

Podczas wykładu uczestnicy dowiedzieli się, na co uważać w kontaktach z Japończykami oraz o najważniejszych różnicach kulturowych między Polską a Japonią. Do podstawowych różnic kulturowych pomiędzy tymi krajami zalicza się m.in. sposób. witania i żegnania, również w przypadku spotkań biznesowych, czy choćby sposób w jaki wręczane są wizytówki.