09

Mar

Idea biznesu społecznego, czyli swoistego dwa w jednym, gdzie wypracowany w oparciu o mechanizmy biznesowe zysk służy rozwiązywaniu różnych problemów, np. walce z ubóstwem, zapewnieniu dostępu do opieki medycznej i edukacji, ochronie środowiska, czy też wspieraniu aktywności zawodowej osób z marginesu społeczeństwa, zdobywa na świecie coraz większą popularność. Biznesy społeczne są często tworzone przez międzynarodowe korporacje, ale także przez małe i średnie firmy oraz pojedyncze osoby - pisze Agnieszka Ostrowska, kierownik projektów w CSM, w opinii "Dwa w jednym, czyli biznes społeczny", opublikowanej na łamach "Dziennika Gazety Prawnej".

Model biznesu społecznego wzbudza ogromne zainteresowanie w Unii Europejskiej, ale nie cieszy się jeszcze większą popularnością i pozostaje mało znany. Powodem jest przede wszystkim brak zrozumienia dla samej koncepcji przedsięwzięcia. Największym wyzwaniem wydaje się przekonanie do idei społecznego biznesu przedsiębiorców. Uświadomienie im, że zamiast alternatyw "zarabiam pieniądze albo pomagam innym", można osiągnąć oba te cele, stosując na użytek społeczny innowacyjne modele biznesowe i narzędzia dostępne w sektorze komercyjnym - dodaje Ostrowska.

Wersja artykułu na łamach portalu Gazetaprawna.pl >>